Mediální svět   |   Bankovní poplatky   |   Nová banka   |   Moje poplatky   |   Vstřícná banka   |   Digitaiment   |   Silniční zákon.cz   |   Poplatkožrout   |   Děkuji.eu

Anketní otázka

Chevrolet Cruze - nový sedan na českém trhu

22.05.2009 - 11:45   |   news-auto.cz   |   komentářů (0)

Doba, kdy představovaly korejské vozy v nižší střední třídě jen velmi kompromisní, cenově atraktivní alternativu k zavedenějším značkám, už zcela jistě skončila. Modely Cee´d a i30 se staly slušným standardem třídy, a tak jsme byli velmi zvědavi, zda na jejich úspěch naváže i největší konkurent – Chevrolet.

Správné logo
Pokud je vám americká značka Chevrolet sympatická, určitě musíte příchod této novinky ocenit. Stylisté si totiž tentokrát dali na designu velmi záležet. Zatímco u zmíněné konkurence lze ještě najít na evropských tvarech jistě korejské rysy, model Cruze je velmi povedenou kombinací evropského stylingu doplněného americkou přídí. Navíc přichází stylově nejprve jako sedan, což je opět veskrze americký přístup. Takže zatímco jste se mohli trochu ošívat nad přítomností zlatého loga na sparku, tohle auto si znak Chevyho skutečně zaslouží. Marná sláva, v nižší střední třídě mnoho hezčích sedanů než je Cruze nenajdete... A přestože jsou lidé od Chevyho tajemní jak hrad v Karpatech, naznačují i pozdější příchod dalších verzí, patrně kombíku a hatchbacku.

Sportovní nádech
Snad ještě větší překvapení než atraktivní zevnějšek nám přichystala kabina. Na „empívíčkový“ posaz Made in Korea rovnou zapomeňte. V tomto Chevroletu se sedí snad tak nízko, jako v autech koncernu VW a palubní deska řidiče i spolujezdce nejen příjemně obklopuje, ale hýčká oko i sportovními tvary. Díky velkému rozsahu nastavení volantu si lze najít naprosto ideální pozici, pochvalu zaslouží jak tvar a velikost volantu, tak i tloušťka jeho věnce.

Látkou čalouněná sedadla mají celkem dobré boční vedení, ta s kůží pak velmi dobré. Bohužel kvalita plastů poněkud zaostává. Ne, že by nějak zvlášť záleželo na jejich tvrdosti, nepotěší ale jejich velká náchylnost k poškrábání. Poněkud nešťastné je i umístění ovladačů ventilace v rozích středového panelu, když si spolujezdec udělá pohodlí, čas od času kolenem pootáčí ovladačem.

Nafta jako optimum
Cruze na trh vyrazí se třemi motorizacemi – benzinovou šestnáctistovkou o výkonu 83 kW a osmnáctistovkou se 104 kW, které doplní dvoulitrový turbodiesel s 110 kW. Zážehové verze mají na dnešní poměry značně nadprůměrné parametry, ale kvůli dlouhému zpřevodování pětistupňového manuálu neposkytují takovou dynamiku, jaká by se dala čekat a zejména v nízkých a středních otáčkách jsou poněkud letargické. Po překročení 4000 otáček se ale docela snaží, taková jízda vás ale asi moc bavit nebude, protože již od nějakých 3500 min-1 zvuk motoru dost výrazně proniká do kabiny. Nakonec je tak nejlepší motorizací dvoulitrový diesel. Ten je naopak odhlučněn velmi dobře a od 2000 otáček výš poskytuje sedanu velmi slušnou dynamiku.

Celý článek si můžete přečíst na news-auto.cz

 

Doporučujeme

Oznámkujte tento článek

Hodnoťte prosím jako ve škole
1 - nejlepší, 5 - nejhorší.

1 2 3 4 5
Celkové hodnocení:   2.94