Mediální svět   |   Bankovní poplatky   |   Nová banka   |   Moje poplatky   |   Vstřícná banka   |   Digitaiment   |   Silniční zákon.cz   |   Poplatkožrout   |   Děkuji.eu

Anketní otázka

Leasingové financování

24.06.2009 - 12:33   |   Vilém Nacher   |   komentářů (0)

Při pohledu na inzeráty různých automobilek, dealerů a prodejců osobních aut se setkáváme s uváděním cen, začínajících slůvkem JEN, následovaným výhodnou cenou. A u té ceny bývá hvězdička.


Pokud se člověk dá do zkoumání, co ta hvězdička znamená, najde někde dole malým písmem uvedeno, že cena platí jen při financování tou či onou leasingovou společností.

To by samo o sobě samozřejmě nebylo nic špatného, kdyby se při dalším zkoumání nezjistily další podmínky a důsledky takového financování.

Zkoumáme-li tedy hlouběji, zjistíme, že po všech příplatcích a úhradách zaplatíme o dost více, než bychom zaplatili při přímé platbě.

A zase, to je v pořádku. Zboží koupené na leasing je v konečném výsledku vždy dražší než zboží, pořízené přímou platbou.  Tato vyšší cena je vykoupena „nenutností“ mít k dispozici hotové peníze na nákup formou rozložení celkové částky na jednotlivé splátky. Tedy potud je to v pořádku.

Co se však nezdá být úplně košer je stanovení té „nízké“ leasingové ceny. Příklad, leasingová cena je Kč 259 900, cena při hotovostní platně je Kč 320 000. Celková leasingová cena však na konci splátkového období bude Kč 350 000.

Nyní nastává otázka. Jak prodejce došel k leasingové ceně za vůz ve výši právě 259 900? Proč ne třeba 264 984,20? A zbytek do požadované ceny „dotlačit“ v leasingových splátkách. K takovému postupu nahrává prodejcům i současná legislativa, která u leasingu ani nevyžaduje uvádění RPSN.

A tak spolu s Cimrmanem se ptejme. Proč nejít ještě dál? Co takhle auto za korunu. To by byla marketingová bomba. Samozřejmě za předpokladu financování doporučenou leasingovou společností. A na konečnou, požadovanou cenu se prodejce, resp. leasingová společnost dostane vhodně vypočtenými splátkami.

Je to samozřejmě nesmysl. Tedy zatím. Budoucnost nám ukáže, jakým směrem se vývoj myšlení marketingových kreativců bude ubírat.

Zatím tedy nezbude, než „výhodné“ leasingové nabídky řádně studovat a propočítávat. Platí, že ne každá, na pohled výhodná nabídka je ve skutečnosti výhodná!

Doporučujeme

Oznámkujte tento článek

Hodnoťte prosím jako ve škole
1 - nejlepší, 5 - nejhorší.

1 2 3 4 5
Celkové hodnocení:   2.93