Mediální svět   |   Bankovní poplatky   |   Nová banka   |   Moje poplatky   |   Vstřícná banka   |   Digitaiment   |   Silniční zákon.cz   |   Poplatkožrout   |   Děkuji.eu

Anketní otázka

Nebezpečná čínská auta: další hrozivý crashtest

24.06.2007 - 19:50   |   Idnes.cz   |   komentářů (0)

Velký čínský sedan Brilliance BS6, který chce dobývat evropské trhy, propadl v crashtestu. Za ochranu cestujících při čelním nárazu obdržel v nárazové zkoušce podle metodiky EuroNCAP jedinou hvězdičku z maximálních pěti. Ochrana dětí v autosedačce je na tříhvězdičkové úrovni (maximum je 5). Půldruhého roku po propadáku čínského vozu Landwind v crash testech, přichází další špatná zpráva o bezpečnosti vozů zpoza velké zdi. Brilliance B6 dostal v nárazových zkouškách podle standardní evropské metodiky Euro NCAP jen jednu hvězdičku, zatímco k novinkám zavedených značek patří standardně pět nebo čtyři hvězdičky. Limuzína Brilliance má být prvním vozem z Číny, který chce evropský importér začít ve větším množství dovážet na starý kontinent. Luxusní vůz z Asie bude stát v přepočtu nejméně 550 tisíc korun. V sousedním Německu začíná jeho cena na částce 19 tisíc eur. Čelní nárazový test v rychlosti 64 km/h odhalil malou pevnost a tím i bezpečnost karoserie čínského auta. Překážka pronikla přes zcela zdeformovaný přední sloupek karoserie až k řidiči, kterému nezbylo dost místa, aby přestál střet bez úhony. Práh pod dveřmi se prohnul dolů a zablokoval dveře tak, že je nebylo možné otevřít bez speciální techniky. Při nehodě by tak došlo k časové ztrátě nutné k rychlému vyproštění posádky. Autoklub ADAC konstatoval, že prostor pro přežití řidiče se drasticky zmenšil. Pedály v čínském voze Brilliance BS6 se během čelního nárazu posunuly o 32 centimetrů směrem do kabiny, celá přístrojová deska se posunula o 20 centimetrů. Volant vybočil a vystřelený airbag tak ztratil svůj účinek. Hlava testovací figuríny jej minula a narazila do tvrdého palubního panelu. Spolujezdec dopadnul o něco lépe, ale z části to bylo tím, že testovací překážka byla na straně řidiče. Ani testovací figurína suplující cestujícího na sedadle spolujezdce však neunikla velkým "zraněním“. Také boční náraz skončil velmi špatně. Břicho a hrudník řidiče se ocitly pod tlakem, jenž v normální situaci nedovoluje lidskému organismu přežít.

Tento článek je převzatý z níže uvedeného zdroje

Doporučujeme

Oznámkujte tento článek

Hodnoťte prosím jako ve škole
1 - nejlepší, 5 - nejhorší.

1 2 3 4 5
Celkové hodnocení:   2.86