Mgr. Stanislav Huml (SNK ED) - bývalý šéf středočeské dopravní policie
01.01.1970 - 01:00 |
Michal Burda
| komentářů (3)
12 otázek na téma nový silniční zákon pro bývalého šéfa středočeské dopravní policie Mgr. Stanislava Humla (SNK ED)
1. Považujete nový silniční zákon za užitečný a povedený?
Ano, považuji jej za užitečný. Ne, nepovažuji jej za povedený.
2. Které body zákona považujete za dobré a které podle Vás potřebují změnu?
Filosofie, kdy řidičský průkaz začal být chápán jako licence, kterou nemá nikdo na doživotí a kdy za opakované hrubé poručování pravidel hrozí červená karta je správná. Změnu potřebuje řada zcela zbytečných tvrdostí. Je stanoveno málo bodů a bodový systém je konstruován jako
druhý postih s velmi málo výchovnými prvky. Přidal bych bonusové body za dobrovolné doškolení v Autoškole nebo účast v kurzu bezpečné jízdy a podobně.
3. Jakým způsobem chcete vymítit alkohol a agresivitu řidičů z českých silnic?
Soustavnou mravenčí prací dobře fungující dopravní policie. Bodový systém tomu může pomoci.
4. Souhlasíte s principem dvojího trestu pro řidiče (pokuta a trestné body)?
Nejde o dvojí trest, pokud je bodový systém nastaven správně. Bodový systém má být výstrahou pro dobu budoucí. Má působit výchovně, ale současně nekompromisně vyřadit z činnosti, při které mohou zranit či zabít jiného ty, kteří jsou chronicky neukáznění.
5. Co říkáte na názor premiéra Jiřího Paroubka, který po prosazení
zákona zjišťuje, že je přísný a uvažuje o dočasné amnestii pro řidiče? Ryzí populismus. ČSSD se na tvorbě zákona podílela. Amnestie na přestupky je samozřejmě možná, dokonce ji má v gesci vláda, ale nelze udílet do budoucna.
6. Jaký je Váš názor na celoroční svícení?
Dobrovolně svítím již několik let. Vyjíždím-li z lesa do osvětleného prostoru, mám jistotu, že mě ostatní vidí. A to je smysl.
7. Při prosazování zákona bylo často argumentováno bodovým systémem v západních zemích. Není tento argument nefér v momentě kdy u nás nejsou stejné podmínky jako v západních zemích (kvalita silnic, morální úroveň police, technické vybavení policie atd.)?
Pánové Husák a Bublan dali novele zákona "za uši". Morální rovina je jejich chováním opravdu silně narušena. Na druhou stranu je dobře, že se o zákonu, kvalitě silnic a dopravního značení začalo diskutovat a problém se stal veřejným. Naším cílem musí být pocit bezpečí na
silnicích a snížení následků zejména na životech. Věřím, že až se zákon doladí a i naše "elity" pochopí, že se zákon týká i jich samých, cíle dosáhneme.
8. Souhlasíte se zvýšením pravomocí pro městskou policii?
Mám rozporuplné pocity. Na jedné straně vítám, že se zvýší počet policistů, dohlížejících nad silničním provozem. Na druhou stranu mám pochybnosti o kvalifikaci a protikorupčních opatření. Nad státní policií je propracovaný kontrolní mechanismus a přesto je pod silnou kritikou. Nad MP kontrola není téměř žádná. Je liché tvrdit, že pokud nebudou lidé
spokojeni nezvolí starostu. Pražan nevolí v Horní Dolní a přesto tam bude možná šikanován. Souhlasil bych za předpokladu vytvoření Generální inspekce nad MP.
9. Souhlasíte se šéfem dopravní policie Zdeňkem Bambasem, že policie může jezdit rychleji i bez zapnutého majáku? (Právo, 11. 7. 2006)
Jen v případech hodných zvláštního zřetele - specielní útvary jako je sledování pachatelů. Již u ochranné služby je použití magnetického majáčku možné a nutné.
10. Souhlasíte s ministrem dopravy Milanem Šimonovským a podporujete další zpřísnění sankcí vyplívajících z nového silničního zákona?
Zpřísnění něčeho takto přísného? To je snad pokus o vtip. Ale doladění, odstranění zbytečných a nesmyslných tvrdostí typu zastavení na parkovišti pro invalidy pod hrozbou trestu zákazu činnosti na 6 měsíců ano.
11. Souhlasíte s možností odebrat řidičský průkaz na místě policistou?
Jde spíše o psychologický účinek než o opravdové zabránění v jízdě třeba opilci. V době, kdy má policista možnost on-line provést kontrolu registru řidičů toto opatřen í stále více ztrácí na významu.
12. Váš pohled na nový silniční zákon, který nebyl obsažen v předchozích odpovědích.
V souhrnu byla novela nutná. Na silnicích byla džungle. Postrádal jsem od samého začátku aktivní usměrňování činnosti policie. Státní správa by měla urychleně přehodnotit na konkrétních místech rychlostní limity a různé zákazy, aby měly logiku, byly opravdu nutné a ne zcela zbytečné. Všichni si musíme zvykat na jízdu podle pravidel a budeme se na
silnicích cítit zcela určitě bezpečněji.
Ano, považuji jej za užitečný. Ne, nepovažuji jej za povedený.
2. Které body zákona považujete za dobré a které podle Vás potřebují změnu?
Filosofie, kdy řidičský průkaz začal být chápán jako licence, kterou nemá nikdo na doživotí a kdy za opakované hrubé poručování pravidel hrozí červená karta je správná. Změnu potřebuje řada zcela zbytečných tvrdostí. Je stanoveno málo bodů a bodový systém je konstruován jako
druhý postih s velmi málo výchovnými prvky. Přidal bych bonusové body za dobrovolné doškolení v Autoškole nebo účast v kurzu bezpečné jízdy a podobně.
3. Jakým způsobem chcete vymítit alkohol a agresivitu řidičů z českých silnic?
Soustavnou mravenčí prací dobře fungující dopravní policie. Bodový systém tomu může pomoci.
4. Souhlasíte s principem dvojího trestu pro řidiče (pokuta a trestné body)?
Nejde o dvojí trest, pokud je bodový systém nastaven správně. Bodový systém má být výstrahou pro dobu budoucí. Má působit výchovně, ale současně nekompromisně vyřadit z činnosti, při které mohou zranit či zabít jiného ty, kteří jsou chronicky neukáznění.
5. Co říkáte na názor premiéra Jiřího Paroubka, který po prosazení
zákona zjišťuje, že je přísný a uvažuje o dočasné amnestii pro řidiče? Ryzí populismus. ČSSD se na tvorbě zákona podílela. Amnestie na přestupky je samozřejmě možná, dokonce ji má v gesci vláda, ale nelze udílet do budoucna.
6. Jaký je Váš názor na celoroční svícení?
Dobrovolně svítím již několik let. Vyjíždím-li z lesa do osvětleného prostoru, mám jistotu, že mě ostatní vidí. A to je smysl.
7. Při prosazování zákona bylo často argumentováno bodovým systémem v západních zemích. Není tento argument nefér v momentě kdy u nás nejsou stejné podmínky jako v západních zemích (kvalita silnic, morální úroveň police, technické vybavení policie atd.)?
Pánové Husák a Bublan dali novele zákona "za uši". Morální rovina je jejich chováním opravdu silně narušena. Na druhou stranu je dobře, že se o zákonu, kvalitě silnic a dopravního značení začalo diskutovat a problém se stal veřejným. Naším cílem musí být pocit bezpečí na
silnicích a snížení následků zejména na životech. Věřím, že až se zákon doladí a i naše "elity" pochopí, že se zákon týká i jich samých, cíle dosáhneme.
8. Souhlasíte se zvýšením pravomocí pro městskou policii?
Mám rozporuplné pocity. Na jedné straně vítám, že se zvýší počet policistů, dohlížejících nad silničním provozem. Na druhou stranu mám pochybnosti o kvalifikaci a protikorupčních opatření. Nad státní policií je propracovaný kontrolní mechanismus a přesto je pod silnou kritikou. Nad MP kontrola není téměř žádná. Je liché tvrdit, že pokud nebudou lidé
spokojeni nezvolí starostu. Pražan nevolí v Horní Dolní a přesto tam bude možná šikanován. Souhlasil bych za předpokladu vytvoření Generální inspekce nad MP.
9. Souhlasíte se šéfem dopravní policie Zdeňkem Bambasem, že policie může jezdit rychleji i bez zapnutého majáku? (Právo, 11. 7. 2006)
Jen v případech hodných zvláštního zřetele - specielní útvary jako je sledování pachatelů. Již u ochranné služby je použití magnetického majáčku možné a nutné.
10. Souhlasíte s ministrem dopravy Milanem Šimonovským a podporujete další zpřísnění sankcí vyplívajících z nového silničního zákona?
Zpřísnění něčeho takto přísného? To je snad pokus o vtip. Ale doladění, odstranění zbytečných a nesmyslných tvrdostí typu zastavení na parkovišti pro invalidy pod hrozbou trestu zákazu činnosti na 6 měsíců ano.
11. Souhlasíte s možností odebrat řidičský průkaz na místě policistou?
Jde spíše o psychologický účinek než o opravdové zabránění v jízdě třeba opilci. V době, kdy má policista možnost on-line provést kontrolu registru řidičů toto opatřen í stále více ztrácí na významu.
12. Váš pohled na nový silniční zákon, který nebyl obsažen v předchozích odpovědích.
V souhrnu byla novela nutná. Na silnicích byla džungle. Postrádal jsem od samého začátku aktivní usměrňování činnosti policie. Státní správa by měla urychleně přehodnotit na konkrétních místech rychlostní limity a různé zákazy, aby měly logiku, byly opravdu nutné a ne zcela zbytečné. Všichni si musíme zvykat na jízdu podle pravidel a budeme se na
silnicích cítit zcela určitě bezpečněji.
Čtěte také:
- Ing. Patrik Nacher - provozovatel www.silnicnizakon.cz a tisk. mluvčí Národní rady zdravotně postižených
- Ing. Miloslav Vlček (ČSSD) - předseda Poslanecké sněmovny ČR
- Karel Šebek (ODS) - senátor
- Mgr. Otakar Veřovský (ČSSD) - senátor
- Robert Malecký - redaktor deníku Lidové noviny
- Mgr. Stanislav Huml (SNK ED) - bývalý šéf středočeské dopravní policie
- Ing. Pavel Hojda (KSČM) - poslanec
- Ing. Petr Šlegr (SZ) - vedoucí Dopravní sekce Strany zelených
- Václav Krása - předseda Národní rady zdravotně postižených v ČR
- Ing. Aleš Řebíček (ODS) - poslanec, ministr dopravy
Mgr. Stanislav Huml (SNK ED) - bývalý šéf středočeské dopravní policie
Ach ten pravpopis...
Burdo , Burdo. Kdo tě učil ? Zopakuj si vyjmenovaná slova ! Dokončil jsi vůbec z...
Denní svícení
Denní svícení vidím jako praktickou věc,ale měla by být pro tento účel používána...
Používání tlumených světel
Dobrý den pane Huml já už se na to nemohu dívat když vidím kolik řidičů a ...