Mediální svět   |   Bankovní poplatky   |   Nová banka   |   Moje poplatky   |   Vstřícná banka   |   Digitaiment   |   Silniční zákon.cz   |   Poplatkožrout   |   Děkuji.eu

Anketní otázka

Králem spolehlivých je Opel Meriva

01.01.1970 - 01:00   |   www.hospodarskenoviny.cz   |   komentářů (1)

Nejlepší místa nejnovějšího žebříčku německé zkušebny TÜV obsadila dvě auta stejné kategorie. Zvítězil minivan Opel Meriva, druhý byl s odstupem jeho konkurent Ford Fusion

Nejlepší místa nejnovějšího žebříčku německé zkušebny TÜV obsadila dvě auta stejné kategorie. Zvítězil minivan Opel Meriva, druhý byl s odstupem jeho konkurent Ford Fusion.

Jen 1,8 procenta vozů Opel Meriva ve stáří do tří let, které loni v Německu přijely k technické kontrole, měly vážnější závady. A to je výsledek, který se ve statistice TÜV dosud žádné evropské automobilce nepodařil! Nejlepšího čísla v historii testů, 1,3 procenta, dosáhla v roce 2003 Toyota Yaris.
V patrně nejznámějším žebříčku spolehlivosti tentokrát triumfovala německá auta. Japonské značky, které v minulosti vítězily nejčastěji, se do první desítky dostaly jen dvakrát - třetí místo obsadila Honda Jazz, sedmá skončila Mazda 6. Loni první Subaru Forester letos klesl na jedenácté místo.
Zatímco čelo statistiky se řádně promíchalo, její konec "zdobí" stále stejná jména. Trojice minivanů se shodným technickým základem: VW Sharan, Seat Alhambra a Ford Galaxy. Nekorunovaným propadákem roku se stala Kia Carnival. Ta skončila s velkým odstupem poslední nejen v kategorii do tří let, ale také v tabulce do pěti let stáří.
Mezi staršími auty už tradičně kralovaly sportovní vozy Porsche. Ty zvítězily v kategorii do pěti, devíti i jedenácti let. Jen ve statistice do sedmi let se podařilo na čelo vyšvihnout Toyotě RAV 4, takže se Porsche Boxster pro tentokrát muselo smířit až s druhým místem.

Zlobivá elektronika
Boj za kvalitu, ke kterému se pravidelně hlásí evropské automobilky, občas přinese ovoce úspěchu. Tak například malý Mercedes třídy A se z průměru posledních let vydrápal až na čtvrtou příčku. Podobně úspěšná je i limuzína BMW řady 7, která měla v minulosti problémy s elektronikou. Ještě předloni se krčila na nelichotivém 87. místě, letos už je třicátá, a tedy nadprůměrně spolehlivá. Totéž však neplatí o menších bavorácích - pětce, trojce, terénní X5 a roadstreru Z4. Všechny skončily svorně pod průměrem.
Nejhorší výsledek mezi luxusními značkami zaznamenal Mercedes ML (94. místo), jen o něco lépe jsou na tom limuzíny třídy E a S. Drahá auta si zhoršují bilanci především velkým množstvím technických novinek, které ne vždy stoprocentně fungují. "Dříve byla třída E lepší," píše o mercedesovské limuzíně časopis TÜV Report s odkazem na své statistiky. Coby jedenáctiletá ojetina je devátým nejspolehlivějším autem, zatímco v nejmladší kategorii je až dvaasedmdesátá. A co trápí majitele éček nejčastěji? Z vážnějších poruch nefunkční (elektronicky řízený) brzdový systém SBC. A pak už jen maličkosti jako defektní telefon, navigace, střešní okno a velmi často i prázdná autobaterie.

Škodovky nad průměrem
Modely mladoboleslavské automobilky, Octavia i Fabia, si podržely své obvyklé místo nad průměrem tabulky. TÜV Report připomíná, že mezi fabií a starší felicií je propastný rozdíl. Zatímco nástupce favoritu patří v kategorii starších aut k nejméně spolehlivým, u fabie je to přesně naopak. "I ona však trpí závadami typickými pro koncern VW," píše TÜV Report. K nim patří defektní měřič hmotnosti nasávaného vzduchu, který má za následek pokles výkonu motoru. K poruchám je náchylná i řídicí jednotka motoru nebo elektrický spouštěč oken.
Octavii se zase nevyhýbají problémy, které trápí i Volkswagen Golf čtvrté generace. TÜV doporučuje přesně dodržovat intervaly výměny rozvodového řemene, jinak hrozí jeho přetržení a poničení motoru. Stejně jako fabia má i větší octavia potíže s měřičem hmotnosti vzduchu a spouštěčem oken. K tomu se připojují prokluzující spojky, které nevydrží nápor točivého momentu naftových verzí. Potrápit umí také defektní spínač zapalování, zablokované zámky dveří nebo nefunkční elektrické seřizování zrcátek.

Autor je spolupracovníkem redakce


070208_10a.jpg
Meriva se zasloužila o historicky první vítězství Opelu v žebříčku TÜV. Městské auto s variabilním interiérem žije trochu ve stínu prodejně úspěšnějšího modelu Corsa, který skončil na čtyřiadvacáté příčce.

Králem spolehlivých je Opel Meriva

Meriva

Mám jen jednoho známého s merivou a stačí.Chvíli jede,chvíli ne a nikdo si s tím...

Diskutovat

Doporučujeme

Oznámkujte tento článek

Hodnoťte prosím jako ve škole
1 - nejlepší, 5 - nejhorší.

1 2 3 4 5
Celkové hodnocení:   2.93